Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Własne firmy dostarczają w kanale B2B?

Poradnik

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B? Sprzedaż towarów natomiast pomocy w kanale B2B dzieli się z sprzedaży do odbiorcy indywidualnego. Przed firmami, które dostarczają towary partnerom biznesowym, są zupełnie inne wyzwania. Związane są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak właściwie wygląda sprzedaż w sektorze B2B.
To kluczowe doświadczenie tego modelu w Polsce

Kiedy możemy przeczytać w raporcie, tego gatunku badanie nie było do ostatniej chwile realizowane w własnym świecie. Wykonano je na 150 firmach. Wszyscy badani są świadomi konieczności przystosowania się do ostatniego miejsca sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C podejmuje się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Mają jeszcze mniej momentu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do własnych zakupów.
Chcą osiągnąć lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Stawiają na wygodę.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu elektronicznego i media społecznościowe zatrzymują się potężnymi elementami w ciągu tworzenia relacji. W Internecie firmy B2B lubią mówić o sobie, swojej funkcji i naszej przygodzie – 62% ankietowanych firm wymieniło historię znanej firmy na prywatnej stronie internetowej. W ostatnim samym czasie bardzo rzadziej podają one na domowych właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi albo produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm oferuje przydatne klientom narzędzia (takie jak kreatory, kalkulatory lub konfigurator).

Jak wygląda rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na targu B2B twierdzi, iż ich firma dostarcza własne artykuły albo usługi poprzez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) przejmuje się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) idzie w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a dopiero 1% ankietowanych oferuje produkty albo usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych oferuje także towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to sprawdzimy, że firmy szukają wielu opcje na to, by proponować własne wyroby odbiorcom. Zobaczmy, gdy zatem wygląda. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można oglądać lub kupować produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm buduje na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% przychodzi do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje materiały w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że ciągle są firmy, jakie nie mają naszych właściwości firmowych. Według badania jest ich około 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna zawierać?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest głównym etapem lejka sprzedażowego, wtedy ona pozwoli na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo ciekawe zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się znaleźć na www. Wśród nich wydobywają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona przydatna w wielu językach, oceny firmy, chatbot i mnóstwo innych. Najlepiej prowadzi to poniższy wykres.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do dawania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców wykorzystuje do sprzedaży aplikacji specjalnie do ostatniego wykonanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie technologie zastosowano na ich cechach www.
Co także odkryjemy w raporcie?

Cały raport to jeszcze 111 stron konkretnej zgodzie z działu B2B i różnic, jakie są w sprzedaży, gdy mamy z ostatniego kanału. Możemy odnaleźć w nim coraz dane na materiał przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są też zagadnienia pokazujące, jak tworzy marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana jest na etapie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie idzie na przykład połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była możliwa, trzeba przeznaczyć na nią ogromne sumy pieniędzy i poświęcić ogrom czasu.

Toż nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży artykułów w niezliczonych sumach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie mogą sprawić, do blokady sprzedaży. Mowa na przykład o dostawach kurierskich. Jeśli mamy jednie z pewnej firmy logistycznej, to możemy trafić na sytuację, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Dlatego i o mieć w zapasie rozwiązania awaryjne. Na przykład brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają możliwość wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość trwania procesów logistycznych. Jeżeli zależysz sprawdzić, gdy więc idzie zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *